برندسازی

برندسازی وب سایت ، عصربازاریابی

برندسازی وب سایت ، عصربازاریابی

 عصر بازاریابی در حال تغییر است. محصولات، خدمات، فروشندگان، فروشگاه ها،مدیران، شرکت ها همگی در دنیای اینترنت حضور خود را جدی تر دنبال می کنندو اکنون در جست وجوی جای مطمئنی در موتورهای جست وجو هستند.

ویوان نیوز: عصر بازاریابی در حال تغییر است. محصولات، خدمات، فروشندگان، فروشگاه ها،مدیران، شرکت ها همگی در دنیای اینترنت حضور خود را جدی تر دنبال می کنند. اکنون در جست وجوی جای مطمئنی در موتورهای جست وجو هستند. اگر چه درگذشته تبلیغات و روابط عمومی نقش بسیار مهمی در ارتقای برند شرکت ها داشتاما در دهه اخیر این موتورهای جست وجوگر هستند که ارزش نام تجاری شرکت هارا در رتبه بندی صفحات خود به مشتریان اعلام می کنند.

باید بپذیریم کهبازاریابی الکترونیکی فضایی بسیار متفاوت با شیوه های بازاریابی سنتی داردو در این بازار راه های رسیدن به مشتری بسیار پرپیچ و خم است. گذشتن ازکنار صدها وب سایت قدیمی و رسیدن به جایگاه اول صفحات جست وجوگرها دردنیای مرموز موتورها کاری بس دشوار است اما شیوه های نوین بازاریابیاینترنتی می توانند حرکت در این مسیر نامطمئن را تا حدود زیادی سهولتبخشند البته به شرط آنکه مهارت های لازم در طراحی پوسته های کاربردی وبسایت ها با تکنیک های نوین بازاریابی مجازی در جهت ارتقای جایگاه وب سایتها در نزد موتورهای جست وجو همراه باشد.

امروزه با گسترش سازمان های الکترونیک و تغییر نگرش مدیران ارشدشان نسبت به برندسازی و همینطور گرایش روزافزون مصرف کنندگان به استفاده از اینترنت و خرید از طریق فروشگاه های آنلاین، لزوم به کار گیری روش های بهینه بازاریابی الکترونیکیبیش از پیش احساس می شود و توجه مدیران شرکت ها را در تدوین یک نظامبازاریابی اینترنتی هدفمند می طلبد. پس شکی نیست که شرکت های خدمات وبسایت باید در ایجاد تحول در نظام بازاریابی الکترونیکی گام های عظیمیبردارند و در تسهیل فرآیند خرید راحت، برای مشتری اقدامات اساسی صورتدهند. در ذیل به ۱۰ راهکار اثربخش برای برندسازی وب سایت ها اشاره شده است:

تدوین هدف مشخص

شما باید یک چشم انداز کاملاً روشن درباره آینده وب سایت نسبت به برندسازی خود داشته باشیدو از طریق آن ارتباطات اثربخشی را با بازدیدکنندگان برقرار کنید. پس روشناست که آنها باید از دلیل خود برای بازدید از وب سایت آگاه باشند چرا کهزمان برایشان بسیار ارزشمند است. بنابراین در بیان رسالت وب سایت خود بهبازدیدکنندگان خساست نکنید و از طرح معمای بی ارزش در جهت جلب توجه آنهاجداً خودداری کنید. فراموش نکنید هدف شما ترغیب مصرف کنندگان به برداشت یکتصویر ذهنی منحصر از وب سایت تان است و هر چه شما در تثبیت نام وب سایتخود در حرفه ای که در آ ن فعالیت می کنید موفق تر باشید از حاشیه بازدیدبیشتری برخوردار خواهید بود.

تعریف سبک نگارشی معین

بررسی های بسیاری نشان داده اند که بخش نوشتاری وب سایت ها یکی از مولفه های اصلی نسبت به برندسازی است که بازدیدکنندگان در ارزیابی کیفیت جامع وب سایت ها مدنظرقرار می دهند. اگر می خواهید در برندسازی وب سایت گام های عظیمی برداریدباید در سبک نوشتاری وب سایت خود ثابت قدم باشید. سبک نوشتاری شما بایدآنچنان اثرگذار و ثابت باشد که بیننده در تشخیص هر عبارتی از آن در هر کجابه راحتی به اثر وب سایت شما در آنجا پی ببرد. در این خصوص توصیه می شوداگر از بانک مقالات بهره می جویید حتماً از مقالات مختلف با نام نویسندگانمتفاوت استفاده کنید.

ترویج شعار سازمانی

با استفاده از تگ لاین ها یا شعارهای سازمانی می توانید تصویر ذهنیاثرگذاری از وب سایت خود در ذهن بازدیدکنندگان باقی بگذارید. در این خصوصبهتر از شعار سازمانی خود در کنار لوگوی وب سایت تان استفاده کنید. فراموشنکنید که اگر شعار سازمانی وب سایت خود را در هر ماه تغییر دهید،بازدیدکنندگان در حفظ آن توفیق چندانی نخواهند داشت و در نتیجه تصویرمناسبی از وب سایت شما در ذهن آنها شکل نخواهد گرفت. اگر می خواهید ازشعار سازمانی استفاده کنید بهتر است از آن در عنوان تگ وب سایت خوداستفاده کنید چرا که موتورهای جست وجو در شناسایی وب سایت شما و معرفی آنبه جست وجوگران اثربخشی بیشتری خواهند داشت.

تثبیت لوگوی ماندگار

همچون دژهای قرون وسطایی که با پرچم هایشان معرفی می شدند وب سایت ها هم با لوگوهایشان شناخته می شوند.
مطمئن باشید هر چه برای طراحی بهتر لوگوی خود سرمایه گذاری کنید ضررنخواهید کرد. اهمیت لوگو تا آنجاست که به عنوان اولین نقطه جلب توجهبازدیدکنندگان می تواند تصویر مثبتی از وب سایت شما بر ذهن آنها حک کند.به علاوه زمانی که دیگران از مطالب شما در وب سایت خود استفاده می کنند واز لوگوی شما به عنوان منبع مطالب مذکور نام می برند در واقع نشان می دهندکه لوگوی شما به تنهایی معرفی کننده وب سایت خودتان حتی در وب سایت هایدیگر است.

به کارگیری لوگوی نوار نشانی (Avionic)

حتماً می دانید که مدرن ترین مرورگرها در حال حاضر امکان شناسایی لوگوهاینوار نشانی را فراهم ساخته اند. پس بهتر است از لوگوی خود در ابتدای نوارنشانی به درستی استفاده کنید. حتماً بارها این علامت «Y» را در URL یاهودیده اید و با دیدن این علامت در هر کجا رد پایی از یاهو را جست وجو کردهاید. بد نیست بدانید که فاویکون ها در بخش بوک مارک کاربرانتان ذخیره میشوند و آنها در شناسایی آسان تر وب سایت شما را در بین صدها وب سایت دیگریاری می رسانند.

انطباق قالب وب سایت با محتوا

قالب وب سایت شما باید با محتوای مطالب به کار رفته همخوانی داشته باشد.به طور مثال اگر قرار است وب سایت شما به بررسی عملکرد بازارهای بورسبپردازد، آیا استفاده از تصاویر گل و گیاه در پس زمینه وب سایت تان کارعاقلانه ای است؟ در این خصوص بهتر است مخاطبان اصلی خود را انتخاب کنید.اگر بیشتر بازدیدکنندگان شما از جنس متخصصان و افراد باتجربه هستند، بهتراست از قالب های ثابت، ساده و تک رنگ استفاده کنید اما اگر با قشر جوان درارتباط هستید، باید قالب های شادتر و برخوردار از جدیدترین فناوری های روزرا به کار گیرید. پس به یاد داشته باشد که در طراحی وب سایت خود تنها بهزیبایی آن توجه نداشته و بیشتر به دنبال به کارگیری قالب های مناسب باحرفه خود باشید.

استفاده از رنگ های ثابت

همیشه قبل از طراحی وب سایت خود، رنگ های مورد نیاز خود را تعیین کنید. بهیاد داشته باشید که رنگ ها و طرح ها به راحتی در ذهن بازدیدکنندگان جای میگیرند، پس از این موضوع به نفع خود استفاده کنید. شما می توانید از رنگاصلی در آیکون ها، لوگو، فاویکون و دیگر بخش های اصلی وب سایت خود بهدرستی بهره گیرید. شما می توانید در بیشتر وب سایت ها از رنگ سفید بهعنوان رنگ پس زمینه و از رنگ های گرم یا سرد بسته به نوع فعالیت خود وخلقیات اکثریت مخاطبانتان استفاده کنید.

لازم به ذکر است که رنگ های گرم،محرک سیستم عصبی بوده و احساسات را تشدید می کنند. در نتیجه در جلب توجهاولیه بسیار اثرگذار هستند، در حالی که رنگ های سرد آثار آرام بخشی بربازدیدکنندگان می گذارند. از این رو توصیه می شود که از رنگ های گرم در وبسایت های رستوران های زنجیره ای، صنایع غذایی، پوشاک و آژانس های خبری وازرنگ های سرد در وب سایت های بانک ها، بیمه ها، آژانس های مسافرتی، شرکتهای دارویی، کشاورزی و خدماتی استفاده شود.

ثبت نام در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی بر ایجاد ارتباط آنلاین در بین افراد که علایق و فعالیتهای مشترک دارند، متمرکزند. این وب سایت ها از سوی میلیون ها نفر موردبازدید قرار می گیرند و در حال حاضر به بخش جدانشدنی زندگی روزمره اینافراد تبدیل شده اند. اگر شما سایت خود را وارد این شبکه ها کنید، مطمئناًارزش نام تجاری شما دوچندان خواهد شد. در حال حاضر وب سایت هایی چونTwitter و Friend Feed از این نوع وب سایت ها شمرده می شوند که با مراجعه وثبت نام در آنها می توانید میزان بازدید از سایت خود را تا حدود زیادیافزایش دهید.

تبلیغات در راستای برندسازی

اگر برندسازی آسان بود، شرکت های بزرگ در سرتاسر جهان حاضر نمی شدندمیلیاردها دلار به درستی صرف هزینه های تبلیغاتی سالانه خود کنند. اگرچهساختن یک برندبزرگ بدون صرف هزینه های تبلیغاتی امکانپذیر است اما تلاشدر جهت ترویج نام وب سایت از طریق تبلیغات اثربخش می تواند در جهت تحققاین هدف مسیر سریع تر و راحت تری را پیش روی شما قرار دهد.

اگر چنانچه ازبودجه لازم برای تبلیغات برخوردار نیستید، بهتر است تنها در شروع کار وبسایت و چندماه اول راه اندازی به امر تبلیغات بپردازید و بعد از آن باارتقای محتوا و به کارگیری روش های ارزان به ترویج وب سایت خود ادامه دهید.

ترویج وب سایت در همه جا

برندسازی از لحاظ روانشناسی به معنای نفوذ در ذهن مصرف کنندگان است. هرچند که در برقراری ارتباط بین شرکت و مشتری، ابزارهای ترویجی گوناگونیوجود دارد. و پرداختن به تمامی آنها در جای خود ضروری و حائز اهمیت است امابازاریابی اینترنتی که یکی از ارکان اصلی بازاریابی مستقیم است. به مهمترین ابزار ترویج سازمان ها وبنگاه های اقتصادی تبدیل شده است. شما میتوانید از طریق ارسال خبرنامه های الکترونیکی، معرفی بانک مقالات فارسیرایگان همچون سایت www.spbtyte.com، راه اندازی سیستم خرید آنلاین و… وبسایت خود را با صرف هزینه ای ناچیز به همگان معرفی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *